Fagudbud

På Michael Skolen HF tilbyder vi en udvidet fagpakke, der giver adgang til at søge mange forskellige videregående uddannelser.

Uddannelsesmål
I Steinerskolen hænger hf-fagene sammen med de praktiske og kunstneriske fag. Disse fag giver dig andre kompetencer, men pointen er også, at det praktiske og kunstneriske arbejde udvikler din tænkning og din evne til refleksion og problemløsning – også i fag som historie, matematik, kemi, mm.

Målet med Steiner hf er således, at du skal kvalificere dig til en meget bred vifte af videregående uddannelser (den er meget bredere end mange andre gymnasiale uddannelsers!), og, at du skal opleve en samlet, selvstyrkende og social dannelsesproces, der giver dig mange slags kundskaber.

Fagene præsenterer sig med kompetencemål og læreplaner på siderne her:

HF-FAG

Biologi C