Skolenyt – uge 47 2023

Fra bogholder

Vores bogholder informerer om at alle elever opkræves for skolefoto/bog kr. 155,00 med december måneds opkrævning.

Julebasar ­den 2. december kl. 10.00-16.00

Vi glæder os til at se Michael Skolens forældre, elever, lærere, venner, bekendte og interesserede på denne traditionsrige dag, hvor skolen danner ramme om forskellige værksteder, salgsboder, spisesteder, elevoptræden mm.

Program for dagen

• Boder og værksteder åbner kl. 10.00
  • Dukketeater i Brombærhuset kl. 11.00. Billetter købes på dagen.

Optræden i salen:

• Velkomstforestilling kl. 10.15
  • Første forestilling kl. 11.30
  • Anden forestilling kl. 13.30
  • Tredje forestilling kl. 14.30

Til alle forestillinger vil der være et begrænset antal pladser og billetter tilgængelige. Det er af hensyn til brandmyndighederne og vores sals størrelse. Der skal derfor fremvises en entrebillet. Billetterne udleveres på dagen og kan hentes ved billetsalget i 11. klasses billetbod, som er placeret ved begyndelsen af skolegården. Billetsalget åbner kl. 10.00. Det er først til mølle, og for at der er nok billetter til alle, udleveres der to billetter pr. familie.

Endeligt program for optrædende i salen annonceres i dagene op til julebasaren.

Det er Skoleforeningen, der i fællesskab med lærere og forældre, som planlægger og afholder julebasaren. Overskuddet fra julebasaren kommer eleverne til gode i form af musikinstrumenter, legeplads, grønne områder, udvidelse og forskønnelse af skolen. Lærerne i form af tilskud til kurser og forældrene i form af foredrag.

Nyt fra skolen

Vores 1. klasses lærer Ginnie har været sygemeldt siden efterårsferien, og det er med vemod, at vi fortæller, at Ginnie ikke vender tilbage til 1. klasse. Når Ginnie er klar, vil hun fortsat være en del af skolen, som er basen for hendes børns skolegang. Vi ønsker Ginnie alt det bedste. I den kommende uge vil der blive annonceret efter en ny klasselærer til 1. klasse. Ida Dey vil varetage klassen indtil en ny lærer er fundet.

Tak fra 10. klasse og Bevar Ukraine

10. klasse og Bevar Ukraine siger tusind tak for jeres gavmilde donationer. Hvis du også ønsker at være med til at støtte skolen i Mykolayiv, tager vi stadig imod donationer. Kig forbi 10. klasses lokale i overskolebygningen. Projektet er en del af en større bevilling fra Udenrigsministeriets ‘GLOBUS pulje’, som har til formål at engagere danske unge i FN’s Verdensmål og globalt udviklingsarbejde. Bevar Ukraine er en uafhængig humanitær organisation, hvis mål er at hjælpe Ukraine i nød. Bevar Ukraine startede i 2014, da konflikten begyndte.

Skoleelever hjælper skoleelever: Varevogn med yogamåtter og skoleudstyr sendt til Ukraine | NetAvisen (navisen.dk)

Stemningsbilleder fra Lanternefesten

“Lanterne, lanterne, sol og måne og stjerne, skinne højt mit lys, skinne højt mit lys, skinne højt min lille lanterne…”

Traditionen tro havde børnene selv lavet deres lanterner, som lyste op i den mørke aften.

Tak for en dejlig lanternefest!

Ferie og lukkedage i SFO og klub

Ferie og lukkedage i SFO:

Ferie og lukkedage i klubben:

I skal være opmærksomme på, at der er skolefridag mandag den 4. december. Hvis jeres barn har behov for at komme i SFO/Klub, holder vi åbent, men det kræver en tilmelding. I vil få nærmere information om, hvordan I tilmelder jer.

Fra kontoret

Hvis I har fået en ny mailadresse eller et nyt telefonnummer, er det vigtigt, at kontoret bliver informeret. Ændringer sendes til skolens kontor på mail@michaelskolen.dk.

Bestilling af ekstra klassebilleder

Hvis I ønsker et ekstra klassebillede, kan dette bestilles ved at sende en mail til skolens kontor på mail@michaelskolen.dk. Noter venligst barnets navn og klasse.
Klassebilledet koster 70 kr. og opkræves herefter via skolepengene. Bestillingen skal modtages senest den 15. december 2023.

Glemte ting og sager

Vi får løbende indleveret glemte ting og sager. Hvis du for eksempel mangler et sølvarmbånd, et rejsekort eller et par briller, så kig forbi kontoret og se i vores glemmekasse.

Skolens kalender og hjemmeside

I bedes orientere jer i skolens kalender på hjemmesiden. Vi opdaterer løbende med information om arrangementer, foredrag, forældremøder osv. og der lægges også jævnligt nyheder op på hjemmesiden.

Se den fulde kalender her: https://michaelskolen.dk/fuld_kalender/

Cafétjanser skoleåret 2023/2024

Alle klasser har én Cafétjans i løbet af skoleåret, hvor det er forældrenes indsats, der bærer opgaven. Det forventes, at alle forældre på den ene eller anden måde kan bidrage til opgaven. Skoleforeningen kontakter klassens forældrerepræsentant med nærmere oplysning om alt det praktiske.

Se oversigt over cafetjanser her: Cafetjanser 2023/2024

Noter venligst i kalenderen, hvornår det er jeres barn/børns klasses tur til at have denne tjans. Der kan forekomme ændringer, men vi sørger for, at I får besked i god tid.

Butikken under Kastanjen

Ideen med Butikken under Kastanjen er at give forældre, elever, lærere og øvrige med tilhørsforhold på Michael Skolen en nem tilgang til økologiske og biodynamiske dagligvarer. Butikken drives ved frivilligt arbejde og har eksisteret siden julebasaren 2006, hvor den havde første åbningsdag.

Følg butikkens Facebookside og modtag løbende opdateringer om åbningstider og specielle tilbud.

Husk, at følge Michael Skolen på Facebook

Her fortæller vi om hverdagslivets glæder på vores dejlige skole. https://www.facebook.com/Michaelskoleniherlev