Foredrag den 30/1-2024 kl. 19.00: Børnesundhed anno 2024 – hvad er det?

Kære forældre i Brombærhuset, Børnehaveklassen og 1.-4. klasse
Vi inviterer jer til et FOREDRAG med TOMAS HENCKEL JOHANSEN

Dato: 30. januar 2024
Tidspunkt: kl.19.00
Sted: Skolens sal

Børnesundhed anno 2024 – hvad er det?

Alle har meninger om hvordan vi som forældre skal passe, opdrage, støtte og gøre vores børn sunde. Meninger og råd er mange, fra tidens influencers, medierne, fagprofessionelle og politikere. Jeg vil i oplægget prøve at spole lidt tilbage. Skolens pædagogik er skabt for mere end 100 år siden, men intentionen var også den gang vidtgående at virke sundhedsfremmende. Ved at se på hvilke naturlige lovmæssigheder der er i et barns opvækst, kan vi få inspiration til at se anderledes på den kultur der påvirker os i dag og måske føle os anderledes rustet til hverdagen med sunde vaner, skolegang, skærme, socialt samvær osv.

Thomas Henchel Johansen er lægekonsulent på Helsecenter Marjatta med antroposofisk medicin og terapi. Uddannet speciallæge i almen medicin samt praktiserende læge i Ishøj. Særlig interesse for psykisk trivsel og helse samt fordybelse og meditation som kilde til fornyede kræfter.