Klubben

Bag 3. og 4. klasses lokaler, med udsigt til piletræer og skov, ligger skolens klub. Michael Skolens Natur- og fritidsklub har som formål at tilbyde natur og fritidsaktiviteter efter skoletid til elever i 4. og 5. klasse.

Klubbens hytte

Klubben hyggelige hytte

Klubbens historie

Klubben blev startet af en forældregruppe i august 2005. De havde den holdning, at børn i 4., 5. og 6. klasse ville trives af at have en fritidsklub efter skole i naturomgivelser (i dag er klubben et tilbud til børnene i 4. og 5. klasse). Mange af børnene bor langt væk fra skolen og har brug for et godt sted at være, mens de venter på, at deres forældre kan være hos dem. Desuden kunne forældrene se en gevinst i, at børnene har det godt med at være sammen i den sociale og trygge ramme, som en klub kunne tilbyde.

Klubben er siden kommet under skolens regi og understøtter de pædagogiske forløb. Der er nu ansat to medarbejdere, og der er normalt tilmeldt imellem 45-55 elever.

Solen skinner på veranda

Verandaen fanget i den tidlige novembersol

Hvad bliver dit barn tilbudt i Klubben?

Klubbens dag starter med, at alle børn får noget at spise, bl.a. frugt. Derefter tilpasses ‘Klubbens’ aktiviteter børnenes ønsker.

Vores 2 bålpladser bruges flittigt både sommer og vinter. Der foregår en del madlavning over bål. Børnene lærer selv at bage pandekager, og diverse frugter og grønsager får også en tur over bålet. Klubben er et sted, hvor børnene kan slappe af efter en travl skoledag. Børnene kan hygge sig indenfor med deres venner, snakke, læse bøger eller spille spil.

Til Klubbens areal hører også en græsplæne lige uden for vores dør. Her spilles både rollespil og rundbold på tværs af klasserne. Der bliver også spillet en del andre boldspil i løbet af dagen. Når vejret ikke tillader det om vinteren, går vi over til salen og spiller derinde.

Ånden i Klubben er både demokratisk og åben!

Pris og åbningstider

Klubbens veranda

Verandaen i solens stråler en efterårsmorgen

Klubbens åbningstid følger skolens rytme. Der er lukket helligdage og i skoleferier. Klubben er åben hver dag efter skoletid og lukker kl. 16.30. (om fredagen kl. 16.00)

Det koster 819 kr. om måneden at gå i klubben.  Medlemskab i ‘Klubben’ kan opsiges med 1 måneds varsel.

Reglerne for brug af mobiltelefoner er de samme, som på skolen. Forældre og børn må gerne bruge klubbens telefon, som har nummer 2323 0442.