Fødselsdag

Fødselsdage i Brombærhuset.

Fødselsdag i Brombærhuset er en helt speciel dag – det er nemlig fødselsdagsbarnets dag, og den er anderledes end andre dage.

2år.

Når børnene fylder 2år, har de et fint frugtfad med udskåret frugt med.

Vi sætter flag udenfor og kl. 9.00 samles vi omkring bordet, hvor der også er flag.

Vi tænder et fint lille lys og barnet får en lille gave.

Bagefter synger vi fødselsdagssang og spiser det frugt fødselsdagsbarnet har med hjemmefra.

3år.

Når børnene fylder 3år, holder vi til morgensamling kl. 9.00 en lille hyggelig fødselsdag på stuen for fødselsdagsbarnet og stuens børn.

Fødselsdagsbarnet har lækker frugt/ frugtspyd eller fødselsdagskage (bagt af økologiske råvare med rørsukker, honning, sigtet/ groft speltmel, smør/ kokosolie) med til at dele ud.

Vi synger fødselsdagssang og fødselsdagsbarnet får en lille gave.

4, 5 og 6år.

Fra børnene fylder 4 år er barnet klar til en lidt større fest.

Her holder vi en dejlig fest på stuen for alle stuens børn og fødselsdagsbarnets far og mor får også lov til at være med i børnhaven. (søskende og bedsteforældre er også velkomne.)

Vi holder gerne festen på selve dagen, men er der en dag, hvor det passer bedre for jer aftaler vi dette.

Forældre og barn kommer kl. 9.00 på dagen og har lækker frugt/ frugtspyd eller fødselsdagskage (bagt af økologiske råvare med rørsukker, honning, sigtet/ groft speltmel, smør/ kokosolie) med.

Alle vi andre venter i garderoben.

Festen går i gang og alles synges op til fødselsdag, og sammen går

vi på stuen. Her tænder vi lys for barnet og fortæller dette års særlige fødselsdagshistorie. Vi synger sange og barnet får også en lille gave.

Vi slutter af med at spise det lækre fødselsdagsbarnet har med.

Efter festen tager fødselsdagsbarnet hjem med sine forældre.

Det er en meget stor dag for barnet med spænding og mange dejlige indtryk, derfor er det godt for barnet at komme med hjem når festen er slut

Andre fødselsdage.

Mens barnet er børnehavebarn er det ikke nødvendigt at holde flere børnefødselsdage end den i Brombærhuset. Fødselsesdagen her er en rigtig fin og stemningsfuld fest, hvor alle barnets venner i børnehaven jo allerede deltager.