2018hf engelsk/B 2018/19: Intenderet studieplan efterår 2018 HDS

Omfang

15 lektioner á 45 min.

Fokuspunkter

• At få viden om det engelske sprogs historie samt engelsk som globalt lingua franca.
  • At kunne læse fagtekster og avisartikler og redegøre herfor.
  • Grammatik, ortografi og tegnsætning.

Arbejdsformer:

• Klasseundervisning, gruppearbejde, skriftlig aflevering.

Titel: Climate Change

Omfang:

15 hp-lektioner á 120 min + 9 lektioner á 45 min.

Fokuspunkter:

• At få begyndende kendskab til fagterminologi inden for analyse af noveller og taler, kommunikationsstrategier og argumentation.
  • Opnå viden om andre engelsktalende lande.
  • Behandling af problemstillinger i samspil med samfundsfag.
  • At kunne udtrykke sig sammenhængende og formulere egne synspunkter i samtale og diskussion på engelsk faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed.

Arbejdsformer:

• Klassediskussioner, gruppearbejde, rollespil, fremlæggelser, skriftlig aflevering, gæstelærer

Title: Rhetoric + Argumentation Theory

15 lektioner á 45 min.

Fokuspunkter:

• At kunne anvende relevant fagterminologi inden for retorisk analyse samt kunne redegøre for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i forskellige tekster.

Arbejdsformer:

• Klasseundervisning, gruppearbejde, skriftlig aflevering.

Title: Gothic Horror: “Woman in Black”

12 lektioner á 45 min.

Fokuspunkter:

• At kunne anvende relevant fagterminologi inden for skønlitterær analyse samt kunne redegøre for særlige træk ved genren.

Arbejdsformer:

• Klasseundervisning, gruppearbejde, rollespil, ekskursion i teater m. efterfølgende samtale med skuespillerne.

Title: Auggie Wren’s Christmas Story

6 lektioner á 45 min.

Fokuspunkter:

• At kunne anvende fagterminologi inden for skønlitterær analyse, redegørelse for særlige træk ved genren.

• Klasseundervisning, gruppearbejde.